LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    הסתבכת בפלילים? חמש הטעויות שאסור לך לעשות בשום אופן

    עו"ד ארז אבוהב

    אם יוגש נגדך כתב אישום פלילי, הסיכויים שלך לצאת זכאי נמוכים בצורה מדאיגה. אך אם תדע לפעול בצורה נכונה, תוכל לשנות את התוצאה הסופית מקצה לקצה!

    הסתבכת בפלילים? חמש הטעויות שאסור לך לעשות בשום אופן

    "אם הזיכוי הפלילי בישראל היה פרח, או חיה – מזמן היו מגדירים אותו כפרח מוגן, או חיה בסכנת הכחדה", כתב לאחרונה פרופ' בועז סנג'רו, מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן. שיעור ההרשעות בפלילים בישראל בשנה שעברה עמד על 83% ובשנים שעברו הנתונים זינקו אפילו עד ל-99% הרשעה.

    אולם הליך פלילי לא כולל תמיד כתב אישום וגם כשכבר מוגש כתב אישום – עדיין לא מדובר בסוף פסוק מבחינתך.

    ניהול ההליך במקצועיות, תוך בחירת אסטרטגיה משפטית נכונה ומדויקת, יוכל לשנות מקצה לקצה את התוצאה הסופית, גם אם אין כל ספק בחלק מהאישומים שמיוחסים לך.

    אלה 5 הטעויות שאסור לך לעשות בשום אופן, אם הסתבכת בפלילים:

    1. להיחקר מבלי להיוועץ בעורך דין מקצועי
    2. לנהל שיחת חולין עם שוטרים
    3. להפר תנאים ולשבש הליכי חקירה
    4. לנהל הליך פלילי ללא אסטרטגיה ברורה
    5. לזלזל בהליך המשפטי

    טעות מס' 1: להיחקר מבלי להיוועץ בעורך דין מקצועי

    הטעות החמורה ביותר שאנשים שהסתבכו בפלילים נוטים לעשות, היא להימנע מלהתייעץ עם עורך דין עוד לפני החקירה המשטרתית. חשוב להדגיש שלכל אחד יש זכות חוקית (וחוקתית) לקבל ייעוץ משפטי לפני תחילת חקירה. יתרה מכך, אם השוטרים מונעים מהחשוד את הזכות להיוועץ בעורך דין – המניעה הזו לכשעצמה עשויה, בנסיבות מסוימות, להביא לזיכוי מהרשעה פלילית.לא להיחקר מבלי להיוועץ בעורך דין מקצועי

    החוק מחייב שוטר שמבצע חקירה פלילית להזהיר ולהבהיר לנחקר, לפני תחילת החקירה, שהוא רשאי להימנע מלומר דבר שעלול להפליל אותו. השוטר חייב להבהיר לך שאתה זכאי לייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין ואף להציע לך להיוועץ בעורך דין מהסנגוריה הציבורית ללא עלות כספית.

    ייעוץ עם עורך דין, במיוחד לפני החקירה, עשוי לשנות את כל תמונת ההליך הפלילי. הייעוץ הקצר שעורך דין יעניק לך – בין אם טלפונית ובין אם במפגש פרונטאלי, יחדד את הגבולות בין המותר והאסור בחקירה המשטרתית.

    הייעוץ המשפטי יוכל לנסוך בך ביטחון עצמי ולהפחית מהלחץ שבו אתה מצוי, באופן טבעי. מאחר שבזמן לחץ אתה עלול לומר דברים שיפגעו בך בהמשך – יש לכך משמעות אדירה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      טעות מס' 2: לנהל שיחת חולין עם שוטרים

      שים לב – השוטרים, בשום שלב, אינם חברים שלך. לא במהלך המעצר ובטח שלא במהלך החקירה המשטרתית (לא השוטר הטוב ולא השוטר הרע). השוטרים ינסו כל הזמן לדלות מידע מפליל במטרה לחזק את הראיות נגדך.

      זכור: אף שוטר לא פותח איתך בשיחת חולין בגלל שהוא באמת מתעניין בך!

      כל אמירה (אפילו קטנה ושולית לכאורה) מתועדת על ידי השוטרים בדו"ח שנקרא מזכר. המזכרים עוברים בהמשך לגוף התובע ומשמשים כחומר ראיות, אם וכאשר יוגש נגדך כתב אישום. בשום אופן אל תשוחח עם אף שוטר על העבירה שבה נתפסת ולא על שום דבר שקשור אליה.

      טעות מס' 3: להפר תנאים ולשבש הליכי חקירה

      לאחר חקירת המשטרה ייתכן שתשוחרר הביתה בהחלטת קצין משטרה, או בהחלטת בית משפט. לא אחת, השחרור יהיה כפוף למגבלות, או תנאים: הרחקה מאדם או מקום, איסור על יצירת קשר עם עדים מסוימים (מחשש לשיבוש מהלכי חקירה), איסור יצירת קשר עם קורבן העבירה, ערבות צד שלישי ועוד.

      אין להפר את הכללים והתנאים הללו בשום צורה. ממספר סיבות:

      א. הפרת תנאי שחרור עלולה להחזיר אותך למעצר.

      ב. יצירת קשר אסור עם עדים, או עם קורבן העבירה, יכולה להעמיד אותך בפני סיכון לביצוע עבירה של שיבוש מהלכי משפט.

      ג. יצירת קשר עם עדים והפרת תנאי מעצר, יפגעו בך בוודאות במסגרת ההליך המשפטי. לעיתים יהיה בכך אף כדי לחזק את חומר הראיות נגדך.

      טעות מס' 4: לנהל הליך פלילי ללא אסטרטגיה ברורה

      טעות קלאסית של אנשים שהסתבכו בפלילים, היא לנהל את ההליך הפלילי ללא אסטרטגיה ברורה. לכל מקרה ולכל עבירה נסיבות ייחודיות ולכן האפשרות לסיים את ההליך הפלילי באופן מיטבי, יכולה לנוע בין אי הגשת כתב אישום בכלל – לבין הרשעה ומאסר ממושך בכלא. אסטרטגיית הגנה מקצועית, תבטיח את התוצאה הטובה ביותר מבחינת החשוד/הנאשם.

      ייעוץ משפטי מקצועי ייבחן את המקרה שלך לגופו ויעזור לך לנהל בתבונה את ההליך הפלילי, בכל שלב, תוך בחינת מלוא הסיכויים והסיכונים – כדי לנצח את הסטטיסטיקה.

      טעות מס' 5: לזלזל בהליך המשפטי

      אנשים רבים שמסתבכים בפלילים משוכנעים בחפותם ובטוחים שברגע שיעידו בפני בית המשפט, הם יזכו לאמון מוחלט מהשופט, הצדק ייצא אל האור והם יזוכו מיד. התפיסה הזו שגויה מן היסוד ונובעת מזלזול וחוסר הבנה מובהק של ההליך המשפטי.

      הרשעה, או זיכוי הם נגזרת של דבר אחד בלבד והוא חומר הראיות. ככל שיהיו ראיות רבות יותר, וכל שהן יהיו מפלילות יותר, כך הרשעה תהיה ממש עניין של מה בכך. מנגד, במידה שהראיות שיוגשו יהיו חלשות ומעטות – הזיכוי הנכסף יילך ויתקרב.

      אם הסתבכתם בפלילים עליכם לשנות גישה באופן מיידי. חשבו מסלול מחדש – ככל שתמהרו להבין שהמשפט הפלילי מורכב מראיות בלבד, ולא מאמון השופט, או מגישת "יהיה בסדר" – כך גדלים הסיכויים להיחלץ בייתר קלות מההליך הפלילי במינימום נזקים.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף