LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    עבירות הלבנת הון

    עבירות הלבנת הון

    רשימת העבירות הפליליות בישראל אינה רשימה סגורה. בשנת 2000 התווסף לספר החוקים "חוק איסור הלבנת הון" המתייחס לאדם המבצע פעולה שנועדה להסתיר או "להלבין" כסף שמקורו מאחת מהעבירות המנויות בתוספת לחוק כמו, עבירות סמים, זנות, טרור ועוד.

    ישנם ענפים של עבירות פליליות בישראל המניבים כסף רב לעוסקים בהם ומגלגלים מחזורים של מאות מיליונים ואף יותר מכך. למשל שוק הזנות, שוק ההימורים, סחיטה ועוד. רווחים אלו מוזרמים למשק הישראלי לאחר הלבנתם בצינורות "כשרים" כמו קניית נכסים והשקעות הנחשבות לגיטימיות.

    הלבנת הון היא עבירה פלילית חמורה ביותר, מסוג העבירות הפליליות שיש בביצוען פגיעה קשה בכלכלה הישראלית ובמשק.

    בדרך כלל לביצוע עבירות פליליות אין השלכות בינלאומיות העלולות לפגוע במדינה עצמה, אולם עבירות הלבנת הון פוגעות קשה במעמדה של המדינה בעיני הקהילה הבינלאומית הנלחמת אף היא בהלבנת הון ומנהלת "רשימה שחורה" של מדינות שאינן עושות די כדי להילחם בתופעת הלבנת ההון.

    היכללות ברשימה זו גורמת נזק אדיר להשקעות המגיעות לארץ ולמעמדה המוניטרי של ישראל בעולם. בעקבות חקיקת החוק, הוחמרו נהלי האכיפה על מוסדות פיננסים בישראל והושתתה רגולציה מקיפה על כל הפעולות הפיננסיות מסכומים מסוימים.

    לקריאה נוספת אודות עבירות הקשורות עם הלבנת הון:

    *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף