LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    שיקולי ענישה בעבירות הלבנת הון

    החוק לאיסור הלבנת הון משנת 2000 מתמקד במישורים שונים של טיפול בעבירות פליליות מן הסוג הזה ומבטא שיקולי ענישה ברורים. אופן הניסוח של החוק קובע עבירות פליליות בדרגות חומרה גבוהות של הלבנת הון שעונשן 7 ו-10 שנות מאסר.

    שיקולי ענישה בעבירות הלבנת הון

    מטרת הענישה היא לבטא את העמדה המוסרית הרואה בהלבנת הון חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מפעילות המסייעת לפשיעה חמורה.

    שיקולי הענישה כוללים במובן הזה הרתעה והפחתת המוטיבציה לקחת חלק בהלבנת הון. הענישה גם מצטרפת להענשת העבריין בגין ביצוע עבירת המקור, ולא באה על חשבונה. זהו שיקול שמטרתו לצמצם את רווחי הפשיעה ולגרום לכך שפעולת הלבנת ההון תפסיק להיות רווחית עבור כל הצדדים המעורבים.

    תוכן עניינים

    מניעה, חילוט ושיתוף פעולה בינלאומי

    שיקולי ענישה בעבירות הלבנת הון יכולים לבוא לידי ביטוי גם במישורים נוספים. במישור של מניעה, החוק והצווים הנאכפים על ידי משרד המשפטים מחילים משטר איסור הלבנת הון הכולל מינוי אחראי למילוי חובות החברה או התאגיד, זיהוי והכרת הלקוחות, שמירת מסמכים, בקרה שוטפת וכמובן דיווח לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.

    מטרת הענישה כאן היא להקשות על מלביני הון להטמיע את הכספים במערכת הפיננסית. שיקול נוסף הוא לאפשר לרשויות האכיפה חקירה יעילה של עבירות הלבנת הון רטרואקטיבית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      החקיקה הקיימת מטילה על גורמים בסקטור הפרטי את התפקיד האקטיבי באכיפת החוק בנוגע לחובות הזיהוי, ההכרה והאימות של לקוחות ולחובות הדיווח לרשות לאיסור הלבנת הון.

      בכך ניתן לראות היבט אחר של שיקולי הענישה, המחייב את הסקטור הפרטי להפוך לגורם פעיל. הגורמים העיקריים המושפעים משיקולי הענישה הללו הם בנקים, נותני שירותי מטבע, בתי השקעות וחברות ביטוח.

      מבחינת חילוט ושיתוף פעולה בינלאומי, שיקולי הענישה מתבססים על העיקרון כי יש להשיב למדינה רכוש שהופק בפשע או שימש לביצוע פשעים. החוק מאפשר שיתוף פעולה בינלאומי כדי לקבוע את רף הענישה ולהחמיר עם עבריינים. לפי החוק ניתן להחליף מידע מודיעיני עם יחידות מקבילות במדינות אחרות. שיתוף פעולה מרחיב את התשתית הראייתית להגשת כתב אישום על עבירות הלבנת הון והוא עולה בקנה אחד עם השיקול ההרתעתי.

      חשיבות הייעוץ המשפטי בתיקי הלבנת הון

      הלבנת הון קשורה באופן ישיר לפשיעה שלא משתייכת לתחום של עבירות צוואר לבן. אלו כספים שעלולים להגיע למערכת הבנקאית כתוצאה מפעילות כמו סחר בסמים,

      סחר בלתי חוקי בנשק, סחר בנשים וילדים וגם גביית דמי חסות. השיטה כוללת הפקדה של כסף מזומן בחשבון בנק תוך טשטוט המקור וזהות הבעלים, תוך ביצוע פעולות פיננסיות לגיטימיות כמו המרות מטבע, רכישת נכסים, העברות בין בנקים וכדומה.

      חוק איסור הלבנת הון עוסק בעבירות השונות ומעניק כפי שניתן לראות כלים רבים לרשויות האכיפה, במטרה להיאבק בפשיעה החמורה והמאורגנת. במילים אחרות, השיקול בתיקי הלבנת הון הוא לא רק אישי אלא גם ציבורי. זו גם הסיבה לחשיבות הגדולה של הייעוץ המשפטי הניתן על ידי אנשי מקצוע.

      עורך דין פלילי המתמחה בתיקי הלבנת הון יכול לעזור לנאשמים, חשודים וחברות בחקירות ומול בתי המשפט.

      הוא מכיר היטב את השיטות השונות להלבנת הון וגם את ההתייחסות החוקית אליהן מבחינת המערכת המשפטית. עורך דין יכול ללוות את החשוד לאחר המעצר ובמהלך החקירה.

      תפקידו לזהות את סעיפי האישום ולהטות אותם לכיוון סעיפים קלים ככל האפשר. עורך דין המכיר את התחום בקיא גם בשיקולי הענישה העומדים לרשות השופט. יש לו את הניסיון לייצג את הלקוחות על הצד הטוב ביותר ולפי הזכויות שלהם.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף